İyi bir grafiker nasıl olmadır?

Etiketler :
Merhaba Arkadaşlar;

Bugün sizinle bir konu hakkında konusacağız :)

Konumuz : İyi bir grafiker nasıl olur.

Bana göre iyi bir grafiker konuyu kavramalı. Nasıl mı?
Müşteriyi tanımalı
Neden mi?
Müşteri senin zevkini beğenmeyebilir ama kendi zevkini?
Bu yüzden ilk olarak müşteriyi tanımalıyız.

Nasıl mı?
Müşteriyle diyalog haline girin.
Sorun acık acık hangi renkleri seversiniz.
Nasıl fontlardan hoşlanırsınız vs gibi birsürü sorular sorun
Bu sizin için önemlidir.
Müşteri ilgi bekler ve ilgiyi sorularda arar.
Siz sorarsınız o mutlu olur.

İkinci olarak
Dersinize iyi çalışmalısınız.
Açıklayayım;
Bazı grafikerim diye geçinen kişiler var aldıkları %90 vektörel yaptıkları %10 kendi emeği
bununla müşterini memnun edebilirsin belki ama senin için pek bişey ifade etmez
Bu yüzden hayal gücümüzü yüksek tutup maceralara atılmayız.
Çoğu logo öyledir.

Örneğin NİKE

Logosu budur. Herkes bilir.
Fakat Ne anlatıyor hiç düşündünüz mü?
N İ K E Hiç bir harfine benzemez.

Bende dersime iyi çalıştım ve sizin birkaç araştırma yaptım :)


"Hepimizin yakından tanıdığı Nike’in ‘swoosh’u veya uçan kanadı artık sadece Nike ürünlerini çağrıştırıyor. Peki bu güçlü sembol nasıl ortaya çıkmış? Reklam ve tasarım dünyasına yakınlığınız yoksa bu başarılı tasarımın hikayesini bir çoğumuz bilmez.  Bundan tam 40 yıl önce Portland State University’ye giden bir grafik tasarım öğrencisi, Carolyn Davidson o zamanlar adı Blue Ribbon Sports (BRS) olan Nike için bu meşhur logoyu tasarlamış. BRS logoyu yeni lanse edeceği spor ayakkabısında kullanmak üzere saati 2 dolardan toplam 35 dolara Davidson’dan satın almış.
Peki, Davidson bu sembolü tasarlarken neden esinlenmiş? Markanın ismi Yunan mitolojisinde Kanatlı Zafer Tanrıçası olarak bilinen Nike, logosu ise tanrıçanın kanadından esinlenmiş. Roma mitolojisinde Victoria olarak geçen Nike, Tiran Savaşı’nda yüce Yunan Tanrısı Zeus’un yanında savaşmış, birçok resim ve heykelde kanatlarıyla resmedilmiştir. Yunan Tanrıçası Athena’nın yakın arkadaşıdır. İşte bu mitolojik tanrıça dünyanın en bilinen markalarından Nike’nin ismi ve logosunda karşımıza çıkar. Koşu ayakkabıları yapan bir firma için bu yerinde sembol ‘JUST DO IT’ sloganıyla birleşince bütün bir neslin yaşam biçimini tanımlayan güce sahip olmuştur."

Devamı gelecek :) 

0 yorum: